“Domnul Hristos a fost botezat la maturitate (de către Ioan Botezătorul, care nu boteza pruncii)” | Obiectia IV

(Nota: acesta este doar un pasaj din cartea „Botezul copiilor mici, biblic si rational”, de Samuel Miller. Este foarte probabil ca pasajul sa para incomplet asa, separat de restul cartii. De aceea recomand citirea intregii carti. Se gaseste online AICI, sau se poate descarca gratuit in format PDF, HTML, MOBI si EPUB – detalii AICI)

O altă obiecţie este: “Însuşi Domnul Iisus Hristos nu a fost botezat înainte de a împlini treizeci de ani. Deci prin urmare, înţelegem că ucenicii Săi nu ar trebui să fie botezați până la o vârsta adultă”. Împotriva acestei obiecții, răspundem astfel:

(1) Hristos a fost botezat de Ioan Botezătorul. Acum, este clar că botezul lui Ioan nu era botezul creștin, deoarece este evident din Faptele Apostolilor (cap 19, versetele 1-5), că aceia care fuseseră deja botezați de Ioan, au fost mai apoi botezați din nou în apă, dar „în Numele Domnului Iisus”. În plus, este clar din întregul pasaj că botezul primit de Hristos de la Ioan a fost un lucru diferit în esenţa lui, de botezul care este acum practicat în Adunarea creștină. Lucrarea lui Ioan Botezătorul a fost într-o perioadă intermediară între perioada Vechiul Testament şi cea a Noului Testament. Și, așa cum Domnul Hristos a găsit potrivit să „împlinească tot ce trebuie împlinit” (Matei 3:15), El S-a supus rânduielii botezului care a marcat acea perioadă intermediară. În plus, în perioada Vechiului Testament, când marele preot avea să îşi înceapă lucrarea sa, el era în mod ceremonial spălat cu apă. Și după cum știm că era rânduiala, ajungea să îndeplinească funcţia sa când avea „aproape treizeci de ani”, adică exact vârsta la care Mântuitorul nostru a fost botezat, și Şi-a început astfel lucrarea Să publică. În mod asemănător, atunci când Marele Preot al nostru (Evrei 4:14), adică Domnul Hristos, a intrat în lucrarea Sa publică, El a considerat potrivit să se conformeze cu aceeași ceremonie, ca să împlinească profeția și toate reprezentările tipice cu privire la Mântuitorul, înregistrate în Vechiul Testament. Aşadar, botezul lui Hristos nu are deloc legătură cu subiectul discuţiei, și nu poate fi folosit în favoarea sau împotriva botezului pruncilor.

(2) Dar, dacă obiecția provenită din deducţie ar fi avut vreo putere, atunci ar fi demonstrat mai mult decât frații noștri baptiști sunt dispuși să recunoască. Anume, că nicio persoană nu ar trebui să fie botezată sub vârsta de treizeci de ani. Deci chiar un creștin adevărat, oricât de clare ar fi dovezile lui de credință și pocăință, chiar dacă el ar avea douăzeci, douăzeci și cinci sau chiar douăzeci și nouă de ani, conform cu acest principiu n-ar avea voie deloc să se gândească să fie botezat până când ar fi ajuns la împlinirea vârstei de treizeci de ani! Aceasta este o consecință atâta de absurdă, încât simpla ei menţionare este suficientă pentru a asigura respingerea principiului adus ca obiecție.

Anunțuri